Application here

Moderator: Raid Officer

Post Reply
Olivern

Application here

Post by Olivern » Sat Feb 01, 2014 12:58 pm

Character name: Schteeken

Character level: 90

Character class: Shaman

Professions : Blacksmithing / Jewelcrafting

Talent build : Elemental

Armory link: http://eu.battle.net/wow/en/character/s ... n/advanced

Dina Alts: Schteeken (Druid, Frostmane, 550 nått)

Varför har du valt att spela med den karaktär du ansöker med? För att jag tycker det är en rolig klass med variatoner i speccsen, meele dps, range dps och healing.

Har du spelat med din char på andra realms? Vilka i så fall och vad het din char då?: Schteeken, Sylvanas.

Hur mycket spelar du i snitt per dag/vecka?: per dag: 5-6h beroende på vad som finns att göras.

Kan du motivera varför du har speccat som du har gjort: Kluven fråga, menar ni elemental eller hur jag byggt min elemental build? Fråga detta ingame istället. Jag har valt elemental för att det är den som tilltalat mig mest.

Hur har du valt att itemisera din karaktär(med hänsyn till gearval, gems och enchants)och varför?: Förstår inte frågan, menar ni om jag valt att gå en egen väg och inte följa mainstream theorycrafting? Svar; Nej, jag har prövat allt möjligt men det jag har nu är det som är mest effektivt.

Dina professions, varför har du valt just dem?: För att JC är en bra inkomst och BS mest för att få ut två extra sockets men också för att det går hand i hand med JC. Jag har två crafting professions för att maximera outcome till min karaktär.

Har du några alts du spelar på vid sidan av den karaktären du ansöker med?: Nej, inte direkt.

Vad är den totala speltiden på din huvudkaraktär (och dina alt's ifall du har rerollat eller annat)?: 294 days sammanlagt på alla karaktärer jag har spelat seriöst på. Min nuvarande main, Schteeken har 25 days enbart eftersom jag börjat spela på den sedan 5.4 kom (Det är sjukt mkt på så kort tid :P)

Varför valde du just vår Guild? Vad har du att tillföra? Finns det någon här som skulle kunna rekommendera dig?
Och vad vill du uppnå med ett medlemskap: Har letat länge efter en svensk raiding guild, har inte hittat någon. Nu har flera polare flyttat till frostmane och jag tog tillfälle i akt att söka till er efter att en polare sett er i trade.

Vilka guilder har du varit med och raidat i tidigare? Crooks and Liars, Sylvanas.
Nämn gärna namn eventuell class leader och GM och glöm inte att skriva varför du lämnade!: Har inte lämnat ännu, men om jag får chansen lämnar jag omedelbart. Ogillar attityden folk har i guilden dessutom är det en europeisk guild och tiderna shiftar, det är ohållbart i längden för mig att börja raida 20:00 och sluta 23:30 utan extension om det går bra på progress.

Anser du dig själv vara en stabil och bra raidare?: Har 98% attendence i min nuvarande. Bor själv, ungkarl inga förpliktelser och brudar kommer i andra hand? ;)

Har du någon tidigare raiderfarenhet (vanilla, tbc, wotlk)? Ju mer information här, desto bättre!: Har spelat mest pvp i WoW faktiskt, bara puggat after patch de mesta, så inget nämnvärt här.

Klarar du av att göra rätt under encounters utan att ha en raidleader vid sidan som säger åt dig exakt vad du ska göra? Självklart, efter 2-3 tries brukar de mesta sitta.

Angående ovanstående fråga, är du verkligen 100% säker på det svaret?: Ja, jag sitter ju inte här och ljuger!

Länka din UI: Har 100% orginal, enda addons jag kör med är recount, Bigwigs. Och nej, jag är inte ett retard som skymmer vitala delar utav min skärm med chatt eller dylikt :)

Vilka addons använder du och varför?
Recount = Mest för att se dmg taken om jag dör av något jag inte vet vad så jag kan undvika det i framtiden.
Bigwigs = Timers och dylikt

Berätta lite om dig själv:
Oliver Johansson, 20 år född och uppvuxen i Trollhättan. Alltid haft datorspel som största hobby. Gillar att gymma, käka pizza och dricka öl. Alltid på bra humör, gillar att skratta.

Hur gammal är du?
twenty years of age

Vi raidar nu 3 till 4 dagar i veckan 19:00-23:00. Söndag, måndag (tisdagar alternativt) och onsdagar. Hur passar detta? Raidar 4 dagar ibland 5 med min nuvarande guild så detta är inga problem.

Du skal hålla över 90 % attendance. Dvs du signar inte av till mer än MAX 2 raids per månad. Kommer du har problem med detta? Nej, om jag inte tvingas signa av pga sjukhusbesök eller något annat livshotande.

Kan du spela längre än klockan 23:00? Jag kan inte svara på detta, ibland kanske jag behöver sluta 23:00 ibland kan jag köra till skymning, det beror helt på hur jag jobbar.

Hur kontaktar vi dig? Kör på ingame: zeitone#2376

Lunar
Allt i allo
Allt i allo

Re: Application here

Post by Lunar » Sat Feb 01, 2014 2:12 pm

Tack för din ansökan, vi återkommer till dig när vi fattat ett beslut.
Administrator för Forum, Teamspeak mitt liv med mera.
Xits är min bitch...
Ingame name: Lunár
Council member of Notorious

Image Image
1000/100 Mbit

Post Reply